fredag 2 oktober 2009

En trött men härlig fredag!

Solen skiner och värmer fortfarande lite grann, så nu har jag precis kommit in efter att ha njutit av solskenet, medan hundarna busat runt på tomten. Igår hade vi husvisning igen - för vilken gång i ordningen har jag inte riktigt koll på, men kanske 12:e? Husvisning för oss innebär att huset måste storstädas på samtliga 159 kvm, då vi ju har 6 håriga "bestar" som gör det stört omöjligt, att ha det nystädat i mer än ett par timmar. När hela huset storstädas, tar det ca 8 timmar att göra detta, och jag bävar för flyttstädningen, när den nu infaller! Undrar hur många dagar det kommer att ta... Idag är jag alltså lite "lagom" mör i kroppen, trött i armar, axlar, rygg, bakdel, ben, fötter, knopp... så det blir inte mycket vettigt gjort vill jag lova. Extra skönt då att det är fredag, huset är nystädat (nåja, med undantag av hund- och katthår på golvet, det tar liksom aldrig slut), tacosingredienserna redan inhandlade - fredagar är tacokvällar för oss nämligen - och hundarna förhoppningsvis lagom trötta efter långpromenad med tillhörande röj i trollskogen igår kväll, samt godislet och bus idag. Det blir lugnt och skönt idag. :-)

Javisst ja... Jag ska knata bort till mor och far och mumsa i mig lite smörgåstårta som mamma gjort. Mums! Tur de inte bor så långt bort, så jag orkar ta mig dit och hem utan fordon.

Jag sitter här och myser lite... jag har planerat framtida hundparningar och känner mig riktigt nöjd med besluten. Det ska bli riktigt kul och jag ser så mycket fram emot kommande valpkullar - jag tror det kan bli riktigt bra! Det är skönt när det känns bra i magen. :-)

Katten Cixi ska också på parning, bara jag får till det med mina arbetstider och hennes löp nån gång... Hon lyckas alltid tajma in de mest intensiva löpdagarna till mitt i veckan, så det är lite frustrerande. Milt uttryckt. Och självklart hittar jag alltid hanar som bor långtbortistan... så "mina" parningsresor är inte gjorda på en kvart precis. Hm.

Det verkar vara hopplöst att få till kull-MH i höst, vilket vi verkligen hoppats på, så vi får nog tyvärr be er som inte varit ute på MH än, sköta det själva. :-( Anmälan måste göras senast 3 veckor innan MH, tikarna får inte löpa, och tänk på att det ska vara en kul dag för hunden! Går ni in på SBK:s sida så hittar ni datum för de klubbar i er närhet som anordnar MH. Har ni några frågor så hör av er. Meddela gärna när och var ni fått plats, så kanske vi har möjlighet att komma och titta! Det är ju främst därför vi försökt anordna kull-MH för att själva kunna vara med och se hundarna live. Det är ju svårt att på ett protokoll se hur hunden agerat under vissa moment.

Jag hoppas i alla fall att vi kan få till en kennelträff under hösten, för vi vill så gärna träffa er allihop! Fr.o.m. nästa vecka tar vi en paus i husvisandet (framför allt hoppas vi att huset blir sålt nu), så då får vi mer ork och tid till att planera kennelträff och träningsträffar under hösten.

Nästa lördag fyller husse år, men det ska han fira med att jobba. Dålig idé tycker ju jag, men ska det inventeras så ska det.

Min pappa jobbade i onsdags sin sista dag, och kan numera titulera sig Glad Pensionär! :-) Grattis pappsen! 40 år på samma arbetsplats är riktigt imponerande måste jag tillstå. Men så har ju också arbetsuppgifterna varit varierande... ;-) Hoppas nu du får njuta av en fin höst, och får du tråkigt så vet du var jag och hundarna finns.

Trevlig helg!

2 kommentarer:

  1. Haha... ja det skulle ju inte skada med lite tätare uppdateringar än ... var tredje månad, i snitt. ;-)

    SvaraRadera
  2. Hehe! Ja, jag veeeet.... är jättedålig på att blogga. Men jag ska försöka skärpa mig! :-D

    SvaraRadera