söndag 11 oktober 2009

Grattis husse!

... en dag i efterskott. Jag kom mig aldrig för att skriva i bloggen igår, så jag grattar här idag istället. ;-) Husse som för övrigt jobbar hela helgen - det blir inte mycket fira då inte. Men i natt bakade jag en tårta, så när husse kommer hem från jobbet ikväll, har den nog saftat till sig ordentligt! Det blir mums.

Vovvarna fick tuggisar igår... ingen bra sort... idag är de "något" lösa i magarna. Blä. Den sorten köper vi ingen mer gång.

Idag är det inget härligt höstväder - så jag ska kura ner mig i soffan hos hundarna, dra en skön filt över mig och titta på nån film. En perfekt dag för sådant. :-)

Grumium Alhena med husse Johan (bilden nedan) var igår och tävlade i Lydnadsklass I för andra gången, efter ett låååångt träningsuppehåll över våren och sommaren. Riktigt fina poäng fick de - eller vad sägs t.ex. om 10 i inkallning, 10 i apportering, 10 i helhetsintryck, 9,5 i linförighet, 8 i platsliggande (jag minns tyvärr inte alla poängen)... Snöpligt nog missade de några poäng i ställandet, så de fick inget förstapris den här gången, men ack så nära det var! 2,5 poäng till, så hade uppflyttet suttit som en smäck. Vi håller tummarna för det nästa gång! Nu är det nog dags för oss att börja träna tillsammans igen, va? :-)


Nä, dags för pläd och soffa! Ha en fin söndag.

1 kommentar: