tisdag 16 februari 2010

Long time no see!

Det är bestämt inte lätt att göra uppdateringar när man har ett knappt fungerande MOBILT internet, här inne i djupa skogen... Men kanske, kanske går det nu..?

Det har hänt en del sen sist... Vet inte var jag ska börja, eller hur mycket jag ska skriva om? Hur som haver. Vi har ju som sagt flyttat nu, och det var i brådaste rasket må jag säga. Affären blev klar i mitten av december, och en månad senare var vi - efter mycket stök och bök - inflyttade i 1800-tals torpet i skogen, ute på landet. Här trivs vi jättebra, och likaså hundarna och katterna. Jag har varit på äventyr i skogarna i trakten tillsammans med hundarna, gick vilse, och kom hem 4,5 timmar efter att jag glad i hågen gått hemifrån, med hopp om att vara hemma ca 2 timmar senare. Ha! Så kan det gå. Det är inte lätt att veta var man befinner sig, när det är en halvmeter snö överallt, inte ett hus i sikte på flera kilometer, och bara skog, skog, skog, framåt, bakåt och åt sidorna. :-) Behöver jag säga att hundarna sov hela nästa dag??

Aquila har varit på parningsresa, och om dejten burit frukt är vi ännu osäkra på... men vi hoppas, inbillar oss att det händer nåt där inne i magen, och håller tummarna hårt, hårt, hårt! Colt, som Aquilas dejt heter, gillade vi verkligen både Patrik och jag, så det kan väl inte bli annat än bra? Colt är en pigg och glad, nyfiken och välbyggd snygging som jobbar med sin husse på skjutbanan hela dagarna, och är sambo och bästa vän med en äldre taxherre. :-) En riktig kelgris är han, precis som Aquila, så risken finns väl att valparna blir riktiga knähundar de med...

Nu har vi förresten fått igång vår hemtelefon, och jag har lyckats få ordning på mitt mailkonto, dock på Patriks dator, för min egen har fått hicka. Suck. Datorer, bilar och telefoner m.m. ska ju bara funka, eller?

Vår yngsta tik, Bella, har nu "äntligen" kommit in i sin psykiska könsmognad... och det yttrar ju sig på både ett och annat sätt. Hm. Så nu har vi en hel del jobb att göra med henne den närmaste tiden! :-)

Jag hoppas kunna logga in mig igen snart, och uppdatera lite oftare. Nu är det dags att krypa till kojs.

Ses och hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar