onsdag 4 maj 2011

Liten växer

Jag var med Olivia på BVC igår, för mätning, vägning och... vaccinering. Hon växer jättebra, och distriktssköterskan frågade hur jag gör, för Olivia följer viktkurvan på millimetern exakt. Haha! Jag vet inte hur jag lyckas, men jag matar henne när hon är hungrig (och då säger hon till ordentligt), så det är väl egentligen hon själv som styr sin vikt då. ;-) Hon mäter nu, 5 månader gammal, 66 cm och väger 7800 gram. Att bli vaccinerad är inte jättekul, men den här gången kände hon knappt första sprutan. Andra sved till ganska mycket, så då kom det ett långt utdraget protestskrik och krokodiltårar. Hon lät sig dock tröstas ganska snabbt. Under resten av eftermiddagen och kvällen var hon lite grinigare än vanligt, men har inte visat några andra biverkningar den här gången heller. Första vaccinationstillfället, när hon var 3 månader, gav inte heller feber eller annat. Skönt! Nu dröjer det 7 månader till nästa spruta. :-)

Själv har jag fruktansvärt ont i nacken sedan nästan två veckor tillbaka, och kan knappt vrida på huvudet. :-( Det börjar nästan alldeles under nackknölen och går nedåt åt sidorna av halsen, och det känns som om att jag skulle vilja knäcka till nacken, men det kanske inte är så bra att göra själv..? :-P

Maken är jag mäkta stolt över! Han har nu på 7 veckor m.h.a. LCHF-dieten minskat hela 15 cm runt midjan. Duktigt! Allt sötsug är borta och han verkar må super. :-) Själv kör jag också LCHF, men inte riktigt lika strikt, då jag ammar, och har bara minskat 3 cm. Men längre fram så kommer jag nog igen!

Idag har jag tagit ner stora hallspegeln... ska se om det hjälper mot all otur vi haft sen vi flyttade hit. Enligt Feng Shui är det inte bra att ha en spegel mitt emot ytterdörren, så varför inte testa? Frågan är bara var jag ska hänga upp den istället? Hade tänkt i sovrummet, men det är visst inte heller så bra. Hm! Nån som är bra insatt i detta? :-)

Nej, nu ska jag fixa lite lunch. En smoothie med Turkisk yoghurt, vispgrädde och hallon. Det ni!

2 kommentarer:

  1. Tack för din rara kommentar!

    Helt riktigt så ska du inte ha en spegel mitt emot ytterdörren eller i sovrummet. Ej heller mittemot fönster. Så en spegel kan du hänga upp var än du vill annars! Viktigt är att spegeln har fin reflektion som gör att man trivs att titta sig i den. Spegeln ska också gärna vara rund eller oval för att chi ska få ett mjukt flöde kring den, speglar är ju väldigt kraftiga chiverktyg som man bör handskas varsamt med.

    Hoppas jag kunde hjälpa dig med något :)
    Kram, Sofie

    SvaraRadera
  2. Tack själv! Spegeln får nog flytta till sydöstra delen... som i dagsläget är full av bråte. Ska rensa ur där och försöka få det så fint det nu går. Vi har ett riktigt gammalt hus, från slutet av 1800-talet, så det finns en hel del att göra... men med små medel än så länge. :-) Ganska små rum, lite utrymme på väggarna osv.

    Kram
    Nina

    SvaraRadera