torsdag 29 oktober 2009

Huset sålt!

Ja! Där satt den. :-) Huset är nu sålt, och vi ska leta nytt boende... spännande fortsättning följer alltså. Vi måste ut härifrån senast i mitten av januari. Så förhoppningsvis hittar vi ett litet hus i skogen, med tillträde ganska snart. :-O

Vi har besök av Occe och lillebror Brutus (Italiensk vinthund på 4 månader), så dagarna går i rasande fart! Det gäller att ha koll på den lille parveln, så han inte springer runt och "gör toalett" överallt i huset, så man får ha ögon i nacken. :-) Han är världens bästa sängvärmare, och rusar in under mitt täcke, så fort jag lyfter på det inför natten, rullar ihop sig som en liten boll nära, nära mig. I morgon kommer Josefine och hämtar hem sina grabbar igen, och jag är lite osäker på om jag vill lämna ifrån mig Brutus... hm. Sakna honom lär jag göra i alla fall! :-(

I helgen hade vi även besök av Ester, Aquilas syster. Vilken skön tjej, säger jag bara. Hur lätt som helst att ha att göra med! :-) Snäll, söt, och otroligt hungrig!!

Det kändes rätt fantastiskt när man i helgen kikade in i vardagsrummet och såg 6 dobermanns samsas om soffor och hundbäddar, inget gruff eller sura miner. Det är så en flock hundar ska fungera, tycker jag. 5 tikar i blandade åldrar, förutom de två systrarna då, som ligger och pussas och trängs och bara myser... en härlig syn.

I övrigt händer inte så mycket annat! Tack och lov för det. Jag tycker det räcker fint som det är just nu. ;-) Stressen över att få sålt huset har nu lagt sig, och resulterade - för mig - i en huvudvärk från underjorden! Minns inte när jag hade så ont i huvudet sist, men nu har det börjat släppa, och jag kanske kan vara människa igen till helgen.

Dags att kvällsrasta liten valp. :-)

1 kommentar: